Alla inlägg den 4 september 2007

Av annica - 4 september 2007 20:26

Tycker Maja om joggingrundor i regnväder, när regnet idag stog som spön i backen bestämde jag mig för att ta milen, jag tycker det är ganska skönt att vara ute i regn när man har bra kläder. Tyvärr hade jag, hemsk matte, glömt Majas kläder hemma så efter 10 min i spåret såg hon ut som en naken hund. Hennes päls tål inte många droppar medans Dobbys är ok, det tar lång tid för honom att bli blöt in på bara skinnet.


När vi kom till korsningen 3/5 km drog Dobby som vanligt mot 5an medans Maja drog mot 3an, lilla gumman. Det blev milen trots allt men för att hålla oss varma fick vi jogga mycket mer än vad jag är van vid, visserligen sakta för vi väntade på Kristin också som skulle springa ifatt oss, hon kom till slut så vi joggade sista biten ihop. När vi kom i mål var Majakraken så frusen att hon skakade som ett asplöv, fick åka hem med blåljus och sätta på hårfönen så hon blev varm. Måste ha täcke på henne nästa gång det regnar, fy på matte.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards