Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Roligt ute...

Av annica - 21 augusti 2007 13:34

...på tal om att Bobo tycker att allt man gör utomhus är kul så kom idag kvittot på att jogging i skogen är kul även om man får springa i koppel.

När vi är ute och går här hemma så har Bob lärt sig vilka vägar som leder hemåt och vilka som leder bortåt på längre promenad, när vi kommer till dom korsningarna så smyger han lite först för att sen när vi är mitt i vägskälet kasta sig handlöst åt det håll som betyder längre promenad (även om vi är ute flera timmar).


Idag kommer jag hurtigt och joggar uppe i Karslundsspåret, kände mig lite stum i benen efter igår så jag tänkte det fick räcka med tre km idag, det var dessutom ganska varmt o Maja såg lite besvärad ut. Jag joggar lugnt och stillsamt mot vägskälet 3km åt ena hållet 5km åt andra, tänker inte på att Bob tydligen lärt sig spårlängderna och naturligtvis kastar sig handlöst in på 5km sträckan, helt oförberedd snubblar jag, såklart, ramlar nästan på Maja och skrämmer livet ur henne och vräker ur mig ett ljudligt FAAN ute i skogen. De två damerna som stod och plockade bär såg lite chockade ut så jag försökte att snabbt samla ihop mig och jogga vidare.


Får väl ta en längre promenad i em så kanske han blir nöjd den lille skiten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica - 4 september 2007 20:26

Tycker Maja om joggingrundor i regnväder, när regnet idag stog som spön i backen bestämde jag mig för att ta milen, jag tycker det är ganska skönt att vara ute i regn när man har bra kläder. Tyvärr hade jag, hemsk matte, glömt Majas kläder hemma så e...

Av annica - 28 augusti 2007 13:21

....eller vad man nu ska kalla det när dom kan gå mil efter mil utan att tröttna. Kom I Gång har ju börjat här i Örebro och Anna, Tyra, jag, Maja och Dobby gick ut hårt första dan med 16 km, inga problem sa russlarna, vi hänger på. Igår gick vi 11km ...

Av annica - 22 augusti 2007 10:44

ÅÅhhh, vilken härlig morgon tycker russlarna, 8.30 imorsse begav vi oss till Karslund för att gå milspåret. Det var inte en människa ute så när vi kommit iväg en bit från dom korta spåren fick dom turas om att vara lösa resp ha rullkoppel. Toppen, va...

Av annica - 20 augusti 2007 19:07

... är inte särskilt kul, tycker Maja. Har på senare tid börjat fundera på om hon börjar bli gammal, men sju år på en terrier ska ju inte va nån ålder. Ibland när jag har tidsbrist så brukar jag ta en cykeltur med vovvarna innan jobbet. Det är skönt ...

Av annica - 8 augusti 2007 13:37

Dobby han är ingen killer han ,som mor sin, vilket ju är ganska trevligt, det är ju inte alltid så roligt att plocka döda igelkottar, råttor och andra kadaver när Drottningen har varit framme. Idag gick vi en långis ute vid stallet och Dobby var lös,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards