Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Klövskräck ....igen!!!

Av annica - 3 augusti 2007 21:02

Förra gången Anna och jag var och spårade la jag ett vanligt spår till Dobby(med både blod och klöv) han blev lite skraj först men kom sen igång med massa stöttning från mig, klarade spåret bra, glad och uppåt blev matte. Ända tills jag skulle göra om det när Emma och jag var ute igår, då blev han lite stressad direkt han fick selen på sig och när jag la kopplet i jackfickan och det prasslade blev han jätterädd, sen var han överspänd hela tiden.


När han väl satte igång gick det bra, nästan som om hans egen kropps rörelse tog bort det otäcka, men när han hörde nåt ljud och kom av sig så blev han rädd igen, han reagerade på alla ljud och det blir ju många när vi är två människor och en hund som tar sig fram i skogen. Lyckades klara spåret , men tanken är ju att han ska stärka sin självkänsla genom viltspår och det verkar ju inte funka så bra. Efter det här har han också varit lite mer spooky på dom första promenaderna  hemma, på cykelturen imorrse släppte det, tack o lov.


Nu vet jag inte hur jag ska göra, om jag ska fortsätta försöka med bara blod och klöv i slutet, kanske försöka leka med klöven vid andra tillfällen också, så den blir toppen eller om jag ska lägga ner och bara köra personspår/sök med honom. Det är ju tyvärr lite besvärligare eftersom man måste ha figuranter liggandes i bushen , inte så många vänner som är sugna på det i fästingtider kanske.  

Får väl rådgöra med Kajsa och höra vad hon tycker.'

Majabaja gick dock ett superspår, ganska svår terräng med mkt blod uppehåll, men hon är klockren, Drottningen. Såååå duktig.... :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica - 4 september 2007 20:26

Tycker Maja om joggingrundor i regnväder, när regnet idag stog som spön i backen bestämde jag mig för att ta milen, jag tycker det är ganska skönt att vara ute i regn när man har bra kläder. Tyvärr hade jag, hemsk matte, glömt Majas kläder hemma så e...

Av annica - 28 augusti 2007 13:21

....eller vad man nu ska kalla det när dom kan gå mil efter mil utan att tröttna. Kom I Gång har ju börjat här i Örebro och Anna, Tyra, jag, Maja och Dobby gick ut hårt första dan med 16 km, inga problem sa russlarna, vi hänger på. Igår gick vi 11km ...

Av annica - 22 augusti 2007 10:44

ÅÅhhh, vilken härlig morgon tycker russlarna, 8.30 imorsse begav vi oss till Karslund för att gå milspåret. Det var inte en människa ute så när vi kommit iväg en bit från dom korta spåren fick dom turas om att vara lösa resp ha rullkoppel. Toppen, va...

Av annica - 21 augusti 2007 13:34

...på tal om att Bobo tycker att allt man gör utomhus är kul så kom idag kvittot på att jogging i skogen är kul även om man får springa i koppel. När vi är ute och går här hemma så har Bob lärt sig vilka vägar som leder hemåt och vilka som leder bort...

Av annica - 20 augusti 2007 19:07

... är inte särskilt kul, tycker Maja. Har på senare tid börjat fundera på om hon börjar bli gammal, men sju år på en terrier ska ju inte va nån ålder. Ibland när jag har tidsbrist så brukar jag ta en cykeltur med vovvarna innan jobbet. Det är skönt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards