Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Expedition "rädda klöven"

Av annica - 13 juli 2007 12:01

Igår var det spårdags igen, jag la spår åt Tyra ren helvetes skog faktiskt, blev flera ggr ståendes och det fanns egentligen ingenstans att gå men man kan ju inte backa för då förstör man ju allt för hunden. Det gick bra ändå, Tyra är duktig, blev dock lite kortare än tänkt. Anna la spår åt Maja, det var bättre skog där men uppför ett berg och lite jobbig terräng, Maja blev rätt trött och då är det ju viktigt att inte matte lagt hjärnan i frysen hemma på sommarvila och har med sig vatten. Men eftersom den (hjärnan alltså)  tydligen inte var med så fanns det inget vatten. Det räcker att man blöter nosen på dom ibland hörde jag Emmas ord ringa i öronen, och eftersom nöden inte har nån lag så blötte jag Majas nos, vet inte om jag törs skriva detta, med saliv, från mig. Guuud nu skäms jag, stackars hund, men hon spårade vidare och löste uppgiften och var även denna gång äckligt nöjd med sig själv när hon va klar. Lilla Tullan, hon är duktig på det där. Dobby och jag hade varit hos Kajsa på dagen så han skulle bara ett kort spår, la in på en stig och sen över en gammal vall, som jag trodde låg i träda. När det var dags för honom så hörde vi en traktor brummandes ute på vallen, tittade om jag kände igen chauffören, det gjorde jag inte, vilket förmodligen betydde att vi lagt spår på någons mark jag inte hade frågat om lov. Är ju inte så lätt det där med markgränser hit o dit , på ena o andra sidan vägen mm. Vi dividerade en stund hur vi skulle göra men han höll ju på och slog hö där, så jag kunde ju inte ge mig iväg med hunden, ville inte gärna lämna klöven heller, det är svårt att få tag på klövar nu innan jaktsäsongen. Hmm, det slutade med att Dobby fick lukta o greja lite med mammans klöv och så hoppades jag kunna hämta klöven idag. Tog en promenad upp dit från stallet på fm och ut där på gärdet bland höraderna märktes på hundarna att dom hade korn på spåret men att det var utspritt eftersom bonden kört över det flera ggr, men till slut : där låg den, både bollen och klöven helt oskadade båda två. Vilken lycka, Bobo tog sin älskade boll och Mamman tog klöven sen promenerade vi hemåt igen. Dagen var räddad.

 
 
Ingen bild

anna

14 juli 2007 11:14

HA HA HA!!!!
Lite dumt att lägga hjärnan i frysen. tänkte du att du behöver spara på den till äldre dar...
Spårningen gick ju hur som helst jättebra. "mattespott" funkade tydligen...
Bra att ni hittade klöven!

 
emma

emma

15 juli 2007 21:24

Nu är det snart 600 meter som gäller.. kul att ni kommer och hälsar på oss på tisdag. vi ses..

http://karmas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica - 4 september 2007 20:26

Tycker Maja om joggingrundor i regnväder, när regnet idag stog som spön i backen bestämde jag mig för att ta milen, jag tycker det är ganska skönt att vara ute i regn när man har bra kläder. Tyvärr hade jag, hemsk matte, glömt Majas kläder hemma så e...

Av annica - 28 augusti 2007 13:21

....eller vad man nu ska kalla det när dom kan gå mil efter mil utan att tröttna. Kom I Gång har ju börjat här i Örebro och Anna, Tyra, jag, Maja och Dobby gick ut hårt första dan med 16 km, inga problem sa russlarna, vi hänger på. Igår gick vi 11km ...

Av annica - 22 augusti 2007 10:44

ÅÅhhh, vilken härlig morgon tycker russlarna, 8.30 imorsse begav vi oss till Karslund för att gå milspåret. Det var inte en människa ute så när vi kommit iväg en bit från dom korta spåren fick dom turas om att vara lösa resp ha rullkoppel. Toppen, va...

Av annica - 21 augusti 2007 13:34

...på tal om att Bobo tycker att allt man gör utomhus är kul så kom idag kvittot på att jogging i skogen är kul även om man får springa i koppel. När vi är ute och går här hemma så har Bob lärt sig vilka vägar som leder hemåt och vilka som leder bort...

Av annica - 20 augusti 2007 19:07

... är inte särskilt kul, tycker Maja. Har på senare tid börjat fundera på om hon börjar bli gammal, men sju år på en terrier ska ju inte va nån ålder. Ibland när jag har tidsbrist så brukar jag ta en cykeltur med vovvarna innan jobbet. Det är skönt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards