Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Bara motion.....

Av annica - 20 augusti 2007 19:07

... är inte särskilt kul, tycker Maja. Har på senare tid börjat fundera på om hon börjar bli gammal, men sju år på en terrier ska ju inte va nån ålder. Ibland när jag har tidsbrist så brukar jag ta en cykeltur med vovvarna innan jobbet. Det är skönt för dom att vara trötta så kan dom sova tills husse kommer, Maja har på sista tiden tiden bara sprungit bredvid cykeln i slakt koppel, samma sak när vi joggar, okej när man går i motionsspåret och kan lukta och greja, men när matte springer så springer hon lite slött bredvid. Lite orolig blir man, så när Anna och jag skulle lägga spår sist bad jag Anna lägga ett kort spår för att Damen inte skulle bli för trött, då märktes minsann inga trötthetstecken, lekte med klöven och tyckte livet var toppen när hon var klar. Samma sak när vi cyklade häromdan, hon sprang nästan bakom cykeln, men, men, när vi kom till ett ställe där dom kunde få springa lösa då blev det fart på Madam, bortblåst var all Damighet och spelade trött beteenden,  hon for runt som en galen unghund. Dobby tyckte nästan det var lite olustigt att mamma blev så uppspelt. Tyvärr så måste hundar vara kopplade i motionsspåret så hon får vackert stå ut med "bara motion" i koppel ibland.


Dobby å andra sidan gillar allt man gör ute tror jag, utom möjligtvis att behöva dra runt i skogen och lukta på blod, han springer glatt när man både joggar, cyklar och går. Favoriten är väl att få jaga föremål av olika sorter, pinnar, bollar mm , även mkt populärt att spåra folk som gömmer sig med favvo bollen.


Mkt roligt vill man ha när man är en russell, så är det bara.........


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annica - 4 september 2007 20:26

Tycker Maja om joggingrundor i regnväder, när regnet idag stog som spön i backen bestämde jag mig för att ta milen, jag tycker det är ganska skönt att vara ute i regn när man har bra kläder. Tyvärr hade jag, hemsk matte, glömt Majas kläder hemma så e...

Av annica - 28 augusti 2007 13:21

....eller vad man nu ska kalla det när dom kan gå mil efter mil utan att tröttna. Kom I Gång har ju börjat här i Örebro och Anna, Tyra, jag, Maja och Dobby gick ut hårt första dan med 16 km, inga problem sa russlarna, vi hänger på. Igår gick vi 11km ...

Av annica - 22 augusti 2007 10:44

ÅÅhhh, vilken härlig morgon tycker russlarna, 8.30 imorsse begav vi oss till Karslund för att gå milspåret. Det var inte en människa ute så när vi kommit iväg en bit från dom korta spåren fick dom turas om att vara lösa resp ha rullkoppel. Toppen, va...

Av annica - 21 augusti 2007 13:34

...på tal om att Bobo tycker att allt man gör utomhus är kul så kom idag kvittot på att jogging i skogen är kul även om man får springa i koppel. När vi är ute och går här hemma så har Bob lärt sig vilka vägar som leder hemåt och vilka som leder bort...

Av annica - 8 augusti 2007 13:37

Dobby han är ingen killer han ,som mor sin, vilket ju är ganska trevligt, det är ju inte alltid så roligt att plocka döda igelkottar, råttor och andra kadaver när Drottningen har varit framme. Idag gick vi en långis ute vid stallet och Dobby var lös,...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards